5 tipů, jak oslovit generaci Z pomocí marketingu
To, co fungovalo na mileniály, generaci Z nic neříká. Generace Z se pomalu, ale jistě stává důležitou cílovou skupinou, která představuje velký segment trhu s obrovským potenciálem. Pokud tedy chcete být i nadále v podnikání úspěšní, je na čase začít cílit právě na tuto generaci. Jak je zaujmout pomocí marketingu? Co na ně funguje? Jaké mají hodnoty?
Jaká je generace Z?
Mezi generaci Z patří lidé narozeni v letech 1997 až 2012. Jsou to technicky zdatní a sociálně smýšlející mladí lidé. Přezdívá se jim také digitální domorodci, protože přišli do tohoto světa s mobilem v ruce a vyrůstají na internetu a sociálních sítích. Technologie jsou pro ně přirozená součást života a díky tomu se v nich snadno a rychle orientují.
To, v čem se generace Z výrazně liší od předchozích generací, jsou její společenské a kulturní hodnoty. Na rozdíl od mileniálů se generace Z velmi angažuje v otázce rovnoprávnosti a je otevřená a tolerantní vůči různorodosti. Lhostejné jí nejsou ani témata jako životní prostředí a sociální problémy. Je to zkrátka progresivní generace, která bojuje za to, v co věří. A všechny tyto hodnoty se i odráží na způsobu, jakým tato generace nakupuje.
Marketingová strategie pro generaci Z
Základem úspěšné marketingové strategie je dobře porozumět cílovým zákazníkům. Měli byste znát jejich potřeby, zájmy, chování a preference. My jsme pro vás připravili 5 tipů, jak generaci Z zaujmout.
- 1, Sdílejte hodnoty a poslání firmy
Generace Z se mnohem více než ty předchozí ztotožňuje s hodnotou značky – věří, že je odrazem jejich vlastních hodnot. Proto je pro ni velmi důležitá společenská odpovědnost firem. Tato generace upřednostňuje společnosti, které se aktivně podílejí na zlepšování životního prostředí, sociálních podmínek a ekonomické situace.
Pomáhejte lokálním komunitám, investujte do výzkumu a vývoje ekologických produktů, dodržujte etické zásady, protože to je to, co chce generace Z podporovat a u takových firem bude nakupovat.
- 2, „Keep it real“ – vytvářejte autentický obsah
Tato generace hledá otevřenost a transparentnost. Chce vědět, co se děje za zavřenými dveřmi vaší firmy. Je to generace, která je zvyklá na neustálý přísun obsahu, tak jim ho poskytněte. Zajímá je nejen to, co prodáváte, ale také příběh vaší firmy, kdo za ní stojí a jací jsou její zaměstnanci. Sdílejte příběh vaší společnosti na sociálních sítích a vybudujte si tak důvěru vašich zákazníků.
- 3, Buďte zábavní – využijte vizuální obsah
Díky neustálým podnětům ať už z okolí, nebo ze sociálních sítí mají lidé z generace Z velmi dobře vyvinutou schopnost filtrovat. V podstatě jim stačí pár sekund na to, aby se rozhodli, které informace jsou pro ně relevantní, a které ne. Z toho vyplývá, že i vy máte pouze pár vteřin na to zaujmout. Máme pro vás pár doporučení, jak na to:
- Tvořte videa: Vizuální obsah je daleko zajímavější než verbální, lidé jsou schopni tento obsah lépe vnímat a více si z něj zapamatovat.
- Buďte zábavní: Generace Z se chce především bavit. Proto dává přednost zábavnému a interaktivnímu obsahu před psaným textem.
- Zůstaňte upřímní: Dejte sbohem nastrojenému a pečlivě připravenému obsahu. Generace Z snadno rozpozná manipulaci a přetvářku, proto buďte upřímní a autentičtí.
- 4, Vybudujte komunitu
Budování komunity by mělo být nedílnou součástí vaší marketingové strategie. Generace Z je zvyklá sdílet a má ráda pocit sounáležitosti. Díky tomu budete schopni vytvořit pevnější vztah se svými zákazníky.
Nejjednodušším způsobem, jak vybudovat komunitu, jsou sociální sítě. Vytvořte oficiální účet vaší značky, kde můžete pravidelně sdílet relevantní obsah. Existuje ale řada dalších způsobů, například pořádání eventů, posílání pravidelných newsletterů nebo spolupráce s influencery.
- 5, Investujte do influencer marketingu
V dnešní době má influencer marketing větší sílu než kdykoliv předtím. Generace Z důvěřuje svým vrstevníkům mnohem více než klasickým reklamám a považuje informace od oblíbených influencerů za relevantní. Zároveň tráví spoustu času na sociálních sítích a tím má snadný přístup k informacím o produktech a službách, které ji zajímají.
K tomu, abyste vytvořili kvalitní marketingovou strategii, která zaujme nejen generaci Z, je zapotřebí spousta času, zdrojů a především odborníků. Pokud si nevíte rady, nechte to na marketingové agentuře. Ta vám pomůže s tvorbou marketingové strategie, která přiláká nové zákazníky.