Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi – recenze, cena, poruchy
Po zahájení prodeje v roce 2006 se stala druhá generace Santa Fe jedním z nejvyhledávanějších SUV vozů. Řidiče „Santa“ oslovil hlavně svou výjimečnou prostorností a designem za přijatelnou cenu. V roce 2010 se Santa Fe dočkalo faceliftu a šestistupňové převodovky.
Korejská automobilka nenechala kámen na kameni. Druhá generace Santa Fe sice zůstala věrná oblým tvarům svého předchůdce, celkově je mu ale na hony vzdálená. Narostla do všech směrů, dostala usedlejší křivky a přiblížila se designu evropských vozů.
Na první pohled působí auto mohutně a bytelně. Po víc jak deseti letech Santa Fe celkově příliš nezestárlo. Vypadá stále k světu. Povedenou zadní část kazí asymetricky umístěné madlo kufru. I z praktického hlediska by řidiči spíš ocenili klasický způsob otevírání.
Nadstandardní prostor a výhled Hyundai Santa Fe
Exteriérové nadšení zkrotí provedení interiéru. Použité tvrdé plasty a obří tlačítka ovládání v kombinaci s modrým podsvícením působí lacině. Na druhou stranu, pokud je pro někoho prioritní pohodlí a praktičnost, bez problému se přes designové výstřelky přenese.
Ovládání je totiž dobře rozmístěné a přehledné. Potěší i velmi pohodlná sedadla, která nabízí dostatek prostoru na všech místech. I po posunutí sedadla řidiče do nejvzdálenější polohy zůstává na zadním sedadle dostatek místa pro komfortní cestování.
Praktičnost vozu podtrhuje velké množství úložných prostor. Řidiči budou nadšení také z výborného výhledu všemi směry. Člověk sedí tak vysoko, že má pocit, jako by auto řídil z lodního můstku. Pokud má ale člověk pohybové problémy nebo se chystá vozit starší osoby, měl by zvážit pořízení jiného vozu. Do Santa Fe se totiž nenasedá, ale spíše šplhá.
Pokud člověk hledá spolehlivé SUV pro celou rodinu, může zkusit například vůz Honda CR-V, Subaru XV, Škoda Karoq nebo Lada Niva. Oblíbené auto je také Renault Captur.
Auto pro kliďase
Jízdní vlastnosti auta moc nenadchnou. Při vyšších rychlostech člověk cítí v zatáčkách, jak se váha vozu pere se změnou směru, a slyší jak předměty umístěné v kufru nebo na sedadlech „létají“. Je proto potřeba do zatáček vjíždět s rozmyslem.
Problémem je i přeposilované řízení. V nižších rychlostech po městě se ale dá jízda bez výčitek označit za komfortní. Příjemně překvapí také spotřeba, která se pohybuje kolem 8,6 litru.
Spojka má krátkou životnost – test Hyundai Santa Fe
Podle odborníků je Santa Fe druhé generace bytelným SUV, které odolává větším nájezdům lépe než konkurence. Vyšší počet najetých kilometrů se na stavu vozu příliš neprojevuje. Majitelé Santa Fe by si měli dávat pozor na spojkové ústrojí, které vykazuje velmi krátkou životnost.
Častým problémem u vozidla je i vůle v zavěšení předních i zadních kol kvůli vysoké váze kol. Ta se negativně podepisuje jak na životnosti zavěšení náprav tak i na průměrných jízdních vlastnostech vozu. Jaké jsou další klady a zápory vozu Santa Fe?
Hyundai Santa Fe recenze praktičnosti
Vzhledem k tomu, že Hyundai Santa Fe je velké SUV, asi nikoho nepřekvapí, že se vpředu v pohodě vejdou i vyšší lidé. Ano, Peugeot 5008 nabízí o něco více místa pro nohy, ale rozdíly jsou malé a širší interiér Santa Fe pomáhá působit opravdu prostorně.
Je zde také dostatek odkládacích prostor: přihrádky ve dveřích jsou dlouhé, i když poměrně úzké, odkládací schránka má slušnou velikost a mezi předními sedadly jsou vhodně umístěny dva velké držáky na nápoje.
Nelze očekávat, že Santa Fe nabídne na třetí řadě sedadel prostor na úrovni BMW X7, ale pokud cesta není příliš dlouhá, je zde dostatek místa pro vysoké, dospělé lidi. Prostor pro hlavu a nohy ve třetí řadě je skutečně zhruba na úrovni Kia Sorento, tedy mnohem lepší než v Land Roveru Discovery Sport nebo Toyotě Highlander.
Pokud se člověk posune dopředu na sedadla druhé řady, najde zhruba stejný prostor pro nohy jako v 5008 a Discovery Sport. Prostor pro hlavu je trochu omezen panoramatickým střešním oknem, které je součástí standardní výbavy modelů Ultimate, ale dvoumetrový člověk se do něj přesto vejde – což není případ verzí modelu 5008 vybavených panoramatickou střechou.
Hyundai Santa Fe 2021 cena
Nové Santa Fe již není levné velké SUV. Nejnovější model je ve skutečnosti dražší než Peugeot 5008, ačkoli jeho cena je stále výrazně nižší než u prémiových sedmimístných vozů, jako jsou Audi Q7 a Volvo XC90.
Hyundai Santa Fe poruchy – Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi poruchy
Hyundai Santa Fe získal od organizace Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti a získal působivých 94 % v kategorii bezpečnosti dospělých cestujících a 88 % v kategorii bezpečnosti dětí. Pětihvězdičkovými vozy jsou i konkurenti od značek Škoda, Peugeot a Nissan.
Důvodem skvělého hodnocení modelu Santa Fe byl mimo jiné výběr standardní výbavy aktivní bezpečnosti. Systém autonomního nouzového brzdění (AEB) je standardem pro celou modelovou řadu a disponuje funkcí detekce chodců, standardem jsou také systémy pro rozjezd do kopce a kontrolu klesání, stejně jako varování před opuštěním jízdního pruhu a asistent pro udržování v jízdním pruhu.
Hyundai nabízí individuální servisní plány s pevnou cenou přizpůsobené předpokládanému ročnímu nájezdu kilometrů. Zákazníci mají možnost zaplatit paušální částku předem nebo prostřednictvím měsíčních splátek.
KLADY
- design exteriéru
- vnitřní prostor a výhled
- funkčnost vozu a odolnost pohonu 4×4
- množství odkládacích schránek
- přívětivé ceny ojetin
ZÁPORY
- pouze pětistupňový automat (do modernizace – 2010)
- přeposilované řízení
- kvalita některých plastů interiéru
- tendence odskakování kol od vozovky
- poddimenzovaná spojka u manuální převodovky
Hyundai Santa Fe nabízí skvělou kombinaci výkonu, pohodlí a praktičnosti. S moderním designem a kvalitním interiérem, nabízí Santa Fe vynikající jízdní vlastnosti a velmi pohodlnou jízdu.
Celkově lze říci, že Hyundai Santa Fe nabízí vše, co moderní SUV vozidlo potřebuje: moderní technologie, vysoký výkon, komfort a bezpečnost. Pokud někdo hledá vozidlo, které kombinuje všechny tyto prvky dohromady, měl by určitě zvážit koupi Hyundai Santa Fe.