TEST: Kia Stinger 4×4 – Znovuzrozené GT

kia_stinger

Automobilka Kia má v portfoliu už leccos, ale udělat cenově dostupné sportovní Gran Turismo byla vážně výzva. Jak se s tím jihokorejští inženýři poprali? Kia Stinger modelového roku 2019 je vážně něco. Co je na něm tak zajímavé?

Kia nabízí na českém trhu necelou dvacítku modelů a cílí především na masy. Výjimku tvoří Stinger. Neotřelé, neokoukané a svým způsobem jedinečné auto. Takové, ke kterému patří epická hudba a klikaté podlouhlé silnice. Už jen design je schopen vyvolat všeobecnou pozornost. Designový jazyk je poměrně zajímavou kombinací zakulacených tvarů, otvorů, nasávačů a všemožných aerodynamických prvků.

Všechna tahle udělátka mají také praktickou funkci. Například usměrňují vzduch tam, kam je třeba. Boční siluetu téměř pět metrů dlouhé karoserie typu fastback doplňují kouřově chromové kryty zpětných zrcátek a skoro třímetrový rozvor náprav, které hostí brzdy Brembo. Zezadu se auto mračí a vypadá smutně.

Možná to byl záměr návrhářů, zrcadlit emoce některých řidičů, které předjela neobyčejná Kia. Třebaže si stihnou na zádi přečíst nápis GT, který sám o sobě dnes už působí trochu jako klišé, nicméně duo zdvojených koncovek sériového výfuku, ze kterých se zvlášť v zimě vlivem nízkých teplot demonstrativně kouří, zkrátka dává najevo, že nejde o sportovní pozlátko.