Apple spouští nový filmový kanál na YouTube
Filmový průmysl nicméně pro kalifornského giganta nekončí pouze v tomto místě, což dokazuje i nejnovější krok na YouTube, kde spustil dedikovaný kanál přímo pro filmový a seriálový obsah.
Jmenuje se Apple TV a jeho hlavním zaměřením mají být zejména trailery, exkluzivní záběry z natáčení, rozhovory spojené s vybranými díly a mimo jiné propagace vlastních televizních sérií jako Carpool Caraoke. Zcela logicky se veřejnost může výhledově těšit i na unikátní obsah vycházející přímo z filmů a seriálů od Applu.
Na kanálu Apple nejen Apple
Je nicméně trochu paradoxní, že youtubový kanál Apple TV nebude sloužit jen jako místo pro promo jablečného televizního obsahu. Podle všeho na něm budou i taková díla, která s Applem nemají nic společného. Půjde tak o digitální prostor, v rámci kterého by si divák měl udělat přehled o tom, co se ve filmovém světě děje.
Všechna nahraná videa by navíc měla být bez reklam, což firma Tima Cooka dlouhodobě prosazuje (hlavně tedy u placeného obsahu) a lze očekávat, že výhledově bude tento kanál úzce spolupracovat právě s Apple TV+, potažmo Apple TV jakožto agregátorem streamovacích služeb.
Dost možná se o této iniciativě Apple rozmluví i během nadcházející WWDC, kde se zároveň slibuje představení nového iOS 13 nebo macOS 10.15. Nehledě na to, že by se na řadu měly dostat i aktualizace pro watchOS a tvOS.
Původní Apple youtube kanál
Kanál Apple YouTube byl spuštěn v roce 2005 a nabízí videa s technickou tematikou, výukové programy a recenze produktů. Představuje řadu hardwarových a softwarových produktů společnosti Apple, jako jsou iPhony, iPady a počítače Mac.
Kromě toho kanál obsahuje obsah týkající se různých služeb společnosti Apple, jako je Apple Music, Apple TV+ a Apple Arcade. Kanál také nabízí živé akce z jejich obchodů Apple Store po celém světě, takže fanoušci mají možnost vyzkoušet si technologie a dozvědět se o nich přímo od odborníků.
Propagace Apple
Společnost Apple používá k propagaci svých produktů a služeb celou řadu metod. Patří mezi ně tradiční vysílání a tisková reklama, displejová reklama, e-mailový marketing, obsahový marketing, marketing vlivných osobností, kampaně v sociálních médiích, digitální akce, zážitky v maloobchodních prodejnách, produktové akce, optimalizace obchodů s aplikacemi, kampaně „word-of-mouth“, vztahy s veřejností, testování a zpětná vazba uživatelů a další.
Společnost Apple také klade velký důraz na své aplikace, často nabízí slevy nebo propagační akce a využívá trendu služeb založených na aplikacích. Společnost Apple navíc provozuje webové stránky nazvané Apple Genius Bar, kde mohou zákazníci klást dotazy a získat pomoc s různými produkty a službami.
Vlastní webové stránky a internetový obchod společnosti Apple byly také hojně využívány k upozorňování na nové produkty a služby, stejně jako její maloobchodní prodejny.