Mercedes ML – recenze a test – rozměry, cena, závady, problémy
Spousta kluků snila o tom, že si v dospělosti pořídí velký nablýskaný Mercedes. Dnes si sen mohou celkem jednoduše splnit. Na trhu s ojetinami je totiž možné pořídit luxusní „MLko“ za velmi přijatelnou cenu. Hlavně Mercedes ML druhé generace s třílitrovým dieselem. Co tento vůz nabízí?
Mercedes se svou první generací modelu ML předběhl dobu. Vždyť například konkurenční BMW představilo svoje luxusní SUV X5 o pár let později. Jízdní vlastnosti úvodní generace nebyly optimální. Navíc auto s přibývajícím časem trápily problémy se zadní nápravou. To žádného majitele finančně nákladného vozidla nepotěší.
A tak na trh vlétla v roce 2005 generace druhá. Oproti předchozí verzi se více blížila tomu, co od vozů německé automobilky člověk očekává. Tedy kombinace dostatečně výkonných agregátů, skvělých jízdních vlastností, komfortu a povedeného designu.
Mercedes ML 320 cdi
Třída M je stále praktické, luxusní a pohodlné SUV, stejně jako třeba Lada Niva. Přepracovaný vznětový motor V6 nového modelu přináší vyšší spotřebu paliva a výkon. Zatímco Porsche Cayenne a BMW X5 jsou sportovnější, třída M dosahuje uspokojivé rovnováhy mezi komfortem a dynamikou.
Zvenčí vypadá impozantně, protože jeho standardní výbava zahrnuje boční prahy a 19palcová kola. Je také delší a širší než dříve, takže se na silnici vyrovná soupeřům, jako jsou BMW X5 a Porsche Cayenne.
Jak se od Mercedesu očekává, Mercedes ML 320 cdi je také mimořádně tichý a kultivovaný vůz. Jízda je plynulá, a to i na sportovních 19palcových kolech, zatímco motor při akceleraci jen tlumeně řve a při jízdě po dálnici ustupuje do pozadí. Mercedes ML 320 cdi je skvělým vozem na dlouhé vzdálenosti.
Mercedes ML w164
Mercedes ML w164 je delší a širší, než tomu bylo u předchozích modelů. Má-li Mercedes ML w164 automatickou převodovku, lze ji nalézt pod volantem, a to dokonce v 7 stupních.
Další velkou výhodou je bezesporu velké množství místa v kufru. Zavazadlový prostor má k výšce okna neuvěřitelných 462 litrů. Ke stropu je to pak dvojnásobek. U Mercedesu ML w164 se tak nikdo nemusí bát na cestu přibalit místo jednoho páru bot, dva páry bot navíc. Místo v zavazadlovém prostoru je zkrátka obrovské.
Jaké je nejpopulárnější SUV s pohonem 4×4 v Česku?
Krasavec v hledáčku zlodějů – Mercedes ML
Vnější design se opravdu povedl. Kombinace robustnosti a elegance okořeněná sportovním nádechem působí přitažlivě. I po mnoha letech auto vypadá moderně. Bohužel se líbí nejen zákazníkům, ale i zlodějům, jejichž cílem se toto vozidlo často stává. Proto se doporučuje auto parkovat v garáži.
Mercedes ML – vyšší servisní náklady
Celkově je Mercedes ML považován za velmi spolehlivé auto. Mezi konkrétní problémy jeho druhé generace patří kratší životnost brzdových komponentů. Na těch se podepisuje hlavně vyšší váha vozu. Podvozek i soustava 4×4 nevykazují časté závady a fungují bez problémů. Značně prodražit se mohou problémy se vzduchovým odpružením Airmatic.
U dieselů CDi se zase poměrně rychle opotřebují či zanesou vstřikovače. To se projevuje při akceleraci klepáním nebo zvýšenou hlučností. Pokud se vstřikovače včas nevymění, může dojít k poškození pístu. I přes nižší pořizovací náklady a relativně dobrou pověst se tak může pořízení tohoto vozu prodražit. Na druhou stranu mezi plusy tohoto vozu patří určitě komfort, kvalitní materiály, zajímavá pořizovací cena a vysoká bezpečnost.
Mercedes ML – automatická převodovka
Automobilka zapracovala také na provedení interiéru, které bylo u předchozí generace terčem kritiky. Až na výplň dveří jsou všude použity kvalitní materiály. Ovladače má řidič po ruce. Ze začátku asi bude trochu bojovat s páčkou na ovládání automatické převodovky, která je umístěna nezvykle za volantem.
Během několika jízd se s tím ale člověk srovná. Naopak mu možná bude chybět pod volantem klasická pravá páčka, pomocí které ve většině aut člověk ovládá stěrače. Ty v tomto vozidle člověk ovládá otočnou koncovkou na levé páčce. Při manipulaci se stěrači může člověk omylem spustit blinkry. Pochvalu si zaslouží volant, který vypadá skvěle a interiéru dodává sportovnější vzhled.
Couvání noční můrou
Jízda s „emelem“ je naprosto komfortní. Vzduchový podvozek skvěle žehlí nerovnosti. Ve vyšších rychlostech se auto v prudších zatáčkách poměrně naklání, ale dál drží stopu. Nedotáčivost přichází až ve vysokých rychlostech. Problém s náklonem karosérie se dá vyřešit dvojím způsobem.
Buď člověk zpomalí nebo přepne z režimu Comfort na režim Sport. Tím podvozek výrazně ztuhne.Na druhou stranu ale auto na nerovnostech zase víc odskakuje. Noční můrou je podélné parkování. Dozadu prakticky člověk nevidí a parkuje tím pádem tak trochu naslepo. Lze samozřejmě dodatečně domontovat parkovací senzory.
Mercedes ML recenze
Jaké jsou recenze Mercedesu ML? Jízda s „emelem“ je naprosto komfortní. Vzduchový podvozek skvěle žehlí nerovnosti. Ve vyšších rychlostech se auto v prudších zatáčkách poměrně naklání, ale dál drží stopu. Nedotáčivost přichází až ve vysokých rychlostech. Problém s náklonem karosérie se dá vyřešit dvojím způsobem.
Buď člověk zpomalí nebo přepne z režimu Comfort na režim Sport. Tím podvozek výrazně ztuhne. Na druhou stranu ale auto na nerovnostech zase víc odskakuje. Noční můrou je podélné parkování. Dozadu prakticky člověk nevidí a parkuje tím pádem tak trochu naslepo. Lze samozřejmě dodatečně domontovat parkovací senzory.
Mercedes ML 320 – další recenze
První generace třídy M byla prokletá problémy se spolehlivostí, ale její nástupce, uvedený na trh v roce 2005 a zde zvažovaný, byl o poznání lepším produktem.
Mercedes ML 320 ukradl tak prvenství druhé generaci BMW X5, která přišla na trh až o několik let později. V té době se již připravoval faceliftovaný model ML s čistšími motory, upravenými nárazníky a mřížkou chladiče, příplatkovou výbavou a vylepšeným infotainmentem.
Standardní výbava je vzácná, mnoho kupujících volí alespoň verzi SE (kůže, elektricky ovládaná přední sedadla a luxusnější výbava). Sport přidává větší kola a sportovnější sedadla. Oblíbenou volbou byl bodykit AMG a také vzduchové odpružení, které poměrně výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti a ovladatelnost.
Na co si dát pozor – Mercedes ML
Nikdo si nechce za dlouho šetřené peníze koupit vozidlo, které bude muset opravovat, a nakonec ho vyjde dráž, než kdyby si pořídil mladší variantu. Na co si dát pozor při koupi ojetého vozu Mercedes ML?
- Dieselové motory – příliš šetrná jízda blokuje variabilní turbodmychadlo. Je na místě si zkontrolovat, zda těsnění turbodmychadla nepropouští olej na pohonný motor pohánějící klapky sacího otvoru a zda netěsní těsnění chladiče oleje. Těsnění jsou levná, ale práce je daleko dražší. Mastný kryt vahadla a horní části vstřikovačů naznačují, že selhala těsnění vstřikovačů.
- Benzínové motory – u motoru 500 V8 se vyskytují problémy s rozvodovým řetězem, u motoru 350 V6 problémy s řetězem vyvažovacího hřídele. Nezdá se, že by byl hrubý, ale spouští výstražnou kontrolku motoru a různé kódy.
- Převodovka – převodovka je doživotně zapečetěná, ale v ideálním případě se olej a filtr mění při ujetí 50 000 km. Problémy se snímačem otáček na elektronické kontaktní desce nejsou neznámé. Hlučné přední diferenciály lze zaměnit za levné a hlučné přední pneumatiky.
- Odpružení a brzdy – zkorodované a zlomené pružiny nejsou neobvyklé. Je dobré se zaměřit na opotřebení brzdových kotoučů a destiček.
- Interiér – interiér je obecně odolný, ale koženkové čalounění praská a předčasně se opotřebovává.
Mercedes prodává 12měsíční prodlouženou záruku na ojeté vozy do stáří devíti let, které mají najeto méně než 120 000 km. Za model 300 CDI z roku 2011 s 55 000 najetými kilometry je nabízena cena cca 40 000 Kč. Záruku mohou poskytnout také poskytovatelé záruky třetích stran.
Mercedes vs Porsche a Land Rover
Od svého debutu v roce 1997 byl Mercedes třídy M vždy žádanou volbou ve třídě velkých SUV. Verze MkIII tohoto robustního terénního vozu slibuje být ještě atraktivnější díky zvýšení účinnosti a snížení emisí CO2.
Na výběr jsou čtyřválcové a šestiválcové vznětové motory BlueTEC, zatímco modely pro Velkou Británii jsou k dispozici pouze v jedné výbavové úrovni, a tou je sport.
Model mercedes ml 350 cdi čelí modelu Porsche Cayenne Diesel. Vůz Mercedes vypadá elegantněji než originál a má čistší motor. Nastavuje měřítko atraktivity pro řidiče a kvality interiéru. Mercedesy navíc patří k nejdražším autům na světě.
Druhým soupeřem je současný favorit mezi velkými SUV, a tím je Land Rover Discovery 4. Rafinovaný, praktický a v terénu nepřekonatelný vůz je talentovaným univerzálem, který nedávno získal řadu aktualizací, včetně nové osmistupňové automatické převodovky.
Land Rover Discovery 4
Navzdory nedávným vylepšením není Discovery tak čistý jako jeho soupeři, ale standardní výbava je velkorysá a zůstatková cena je vysoká. Land Rover stále vyniká jedinečnou kombinací užitkové funkčnosti a luxusní třídy, navíc je nesmírně pohodlný, prostorný a jeho řízení je velmi příjemné.
Porsche Cayenne
Porsche spojilo prvotřídní interiér s agilními jízdními vlastnostmi a vynikajícím vznětovým motorem. Cayenne dosahuje nejlepší rovnováhy mezi sportovní dynamikou a luxusem a odsouvá Mercedes na třetí místo. Je to volba pro ty, kteří nepotřebují terénní schopnosti a prostor Land Roveru.
Mercedes třídy M
Třetí místo se zdá být pro novou třídu M kruté, protože ve skutečnosti nedělá mnoho chyb. Jen jí chybí všestrannost Land Roveru, zatímco není čistší než Porsche a nejezdí o nic lépe. A co je nejdůležitější, Mercedes není tak poutavý na řízení, a navíc je dražší.