Moje SUV – Kulturistický Jeep Wrangler
Úspěšný český silový sportovec nedávno vyměnil komfortní Mercedes za nazbrojený Jeep. Co ho k tomu vedlo a proč s ním nejezdí do terénu? Představujeme vám terénní Batmobil Vojty Koritenského.
Nepřehlédnutý unikát
Tímhle temným Jeepem jezdí Vojta Koritenský, kulturista a majitel fitness centra Extrifit. Auto je na první pohled výjimečné. Vojtův Wrangler Unlimited si vzali do parády technici z A.C.A.B1 Enterprise. Tam auto dostalo černá litá kola, sadu pro zvýšení světlé výšky, boční nášlapy, LED světla, masku, nové blinkry, pevnostní nárazník, zadní kameru a upravenou kapotu.
Drobné úpravy si nechal Vojta dodělávat v Hradci Králové. Na autě majitele nenajdete žádnou reklamu. „Polep fitka na autě nemám, nechci ještě víc svítit. Už takhle je to dost nápadné auto.“ Vojta Koritenský si nechal Wranglera vylepšit, aby nevypadal obyčejně. „V Čechách jezdí asi pět takhle upravených jeepů,“ vysvětluje Koritenský.
Potkali se v Americe
Tradiční Jeep se Vojtovi zalíbil při jeho pracovních cestách. „Často létám do USA na závody, tam jezdí wranglerů tolik jako u nás oktávek. Jelikož některé státy nemají STK, jsou tam svobodné úpravy aut. Můžeš si tam dát, co chceš.“
Pod kapotou terénního Batmobilu pracuje dieselový motor o objemu 2,8 litru, sériově naladěný na 190 koní. Vojta však zvažuje chiptuning, kvůli výkonu a spotřebě. „Teď v zimě jezdím po městě za čtrnáct litrů na sto,“ vysvětluje. Agregát spolupracuje s automatickou převodovkou. „Mám rád automaty, je to moje čtvrté nebo páté auto s automatickou převodovkou,“ říká.
Problémy s vodou
Ve výbavě auta nechybí klimatizace, vyhřívaná sedadla ani multimediální systém. Jeep má odnímatelnou střechu, tu však Vojta nesundává. „Střechou mi do auta teklo, tak sem to musel nechat opravit. Kamarád, který má nového Wranglera, řešil ten samý problém.“
Městský teréňák
Černé lité disky nechal majitel obout na offroadové pneumatiky. „Gumy tam mám terénní, takže ideální do města, na asfalt, do zatáček nebo na dálnice,“ žertuje Vojta. Auto je pohled čisté a udržované. „Myji ho na ruční myčce jednou týdně. V létě mu dopřávám kompletní péči u kamaráda.“ Na tachometru svítí něco přes osmdesát tisíc kilometrů. „Auto jsem koupil z Německa minulý rok na jaře. Tehdy mělo kolem sedmdesáti tisíc kilometrů. S Jeepem jezdím převážně po městě, občas vyrazím do Prahy.“
Milionové auto
Wrangler Unlimited se do terénu moc nepodívá. Majitel ho hýčká a mimo silnice vyráží jen občas. Brodům se snaží úplně vyhýbat. „Při jízdě si rád poslechnu hardcore, ale klidně i dobrý americký country.“ Auto vyšlo majitele fitness centra na 750 tisíc korun a úpravy stály dalších 300 tisíc. „Jeep si chci nechat, plánuji k němu ještě nějaké druhé, rychlejší auto,“ dodává Koritenský.
Od Volkswagenu k Jeepu
Úspěšný kulturista jezdil nejprve Passatem a Suberbem, potom měl Mercedes třídy E. Před Jeepem vlastnil Mercedes-Benz CLS na velkých kolech s nízkoprofilovými pneumatiky. „S Mercedesem jsem musel pořád dávat pozor při parkování, abych si neodřel kola. S Jeepem všechno přejedu.“ Auto budí respekt a nabídne vysoký posez i rozhled. „Je to praktický auto do města.“
Vojta zatím neměl s Wranglerem žádnou kolizi. „Mercedes měl vzduchový podvozek, tam sem ani nevěděl, že jedu. S Jeepem tolik nešlapu na plyn, protože jedu padesátkou a cítím to.“
Vojta parkuje své auto venku na sídlišti. Má tam vyhrazené místo. „Je to výhodné, protože jezdím často domů až pozdě večer. Asi dvakrát se stalo, že mi tam někdo zaparkoval, tak jsem to postavil před něj a odjel až druhý den,“ vzpomíná majitel.