Objednat se do mamodiagnostického centra v chomutovské nemocnici lze také elektronicky
Ing. Jiří Novák, předseda představenstva Krajské zdravotní, a. s., který MUDr. Dagmar Kollerové slavnostně předal nový symbol centra, uvedl, že zavedení elektronického objednávání odpovídá filozofii současného vedení společnosti.
„Chceme, aby zdravotní péče v nemocnicích Krajské zdravotní šla ruku v ruce s nejmodernějšími medicínskými trendy, k nimž neodmyslitelně patří také moderní způsoby komunikace jak uvnitř systému, tak s pacienty. Mamodiagnostické centrum v Chomutově touto pozitivní změnou potvrzuje, že je skutečně nejmodernějším zdravotnickým pracovištěm s tímto zaměřením v Ústeckém kraji,“ zdůraznil Ing. Jiří Novák.
„Při slavnostním otevření modernizovaného mamodiagnostického centra v červnu letošního roku jsme zde přáli co nejvíce spokojených pacientek. A toto je další z kroků, které k naplnění onoho přání může vést. Moderní způsob objednávání k vyšetření je logickým završením důležité investiční akce, jímž vybudování nových prostor pro mamodiagnostické centrum v chomutovské nemocnici bylo.
Poděkování za investiční podporu si opakovaně zaslouží jediný akcionář Krajské zdravotní, kterým je Ústecký kraj, jež dlouhodobě naší společnost podporuje při řadě investičních aktivit,“ řekl Ing. Petr Fiala, generální ředitel Krajské zdravotní, a. s.
Stavební úpravy mamodiagnostického centra a nákup mamografu vyšly Krajskou zdravotní na 12,05 milionu Kč, z čehož 3,1 milionu Kč z této částky pokryly vlastní zdroje. Ústecký kraj stavební úpravy podpořil 6 miliony Kč, na pořízení mamografu v hodnotě 3,69 milionu Kč získala Krajská zdravotní dotaci ze státního rozpočtu od Ministerstva zdravotnictví České republiky, která činí 2,95 miliony Kč. Dalších 400 tisíc za vybavení zaplatila Krajská zdravotní.
Mamodiagnostické centrum je určeno zejména pacientkám z jihozápadní části Ústeckého kraje a přilehlých oblastí. V současné době v chomutovském centru evidují okolo pětatřiceti tisíc pacientek, které chodí opakovaně na vyšetření. V loňském roce jich tu provedli zhruba čtrnáct tisíc. Rozšířením chomutovského mamodiagnostického centra je očekáván v průběhu jednoho roku nárůst až na dvacet tisíc vyšetření ročně.
Přechod na elektronické objednávání a komunikaci:
Pokud jde o komunikaci a přechod z papírové respektive telefonické formy na elektronickou výměnu dat, jistě přinese řadu výhod naší společnosti. Za zmínku stojí především přesnost přenášených dat, zpřehlednění a zrychlení evidence, možnost rychlého dohledání dokladů v případě potřeby, sdílení informací s klienty, reporting a publikování na webu nebo na intranetu.
Ve všech těchto případech to pro zdravotníky a hlavně klienty – pacienty znamená časovou úsporu, snížení nákladů a zvýšení kvality poskytovaných služeb. Čas takto „ušetřený“ může věnovat zdravotník komunikaci s pacientem „face to face“, a své odborné činnosti, na kterou má kvalifikaci.
Pacient využívající tohoto způsobu komunikace a objednávání ví na čem je, může si vybrat termín, má čas si vše řádně rozmyslet. V telefonické komunikaci se prodlužuje čas dohadování, kdy a jaký termín je volný, a čas trávený u telefonu je často zbytečně dlouhý. Takto efektivně k elektronickému objednávání přistoupilo a i nadále přistupuje řada subjektů, kde je nutná později přímá osobní komunikace.
Zaměstnanci Krajské zdravotní, a. s., standardně používají elektronické doklady. Pokud jde o skladové provozy, pracovníci mají k dispozici doklady, jako jsou číselníky položek, objednávky zboží v tzv. NEOS (nemocniční elektronický objednávací systém), avízo o příjmu, potvrzení příjmu, avízo o dodávce, stavy zásob nebo pohyby zboží v lékárnách… a další.
Filozofií Krajské zdravotní, a. s., jakožto profesionálního poskytovatele komplexních zdravotnických služeb, bude jistě celková automatizace – elektronizace všech procesů, což je v dnešní době téměř nezbytné. Elektronické informace se dají využít i pro další účely – nabízí se například dohledatelnost léků, všech typů materiálu, apod.
Přínos potřebných údajů, které mohou manažeři společnosti využít pro své rozhodování, je součástí těchto systémů. V případě dohledatelnosti léků, materiálu, je možné sledovat i údaje jako jsou výrobní čísla, datum výroby, datum trvanlivosti, případně číslo šarže. Tento druh efektivní dohledatelnosti, přehlednosti a preciznosti se týká i objednání pacienta a eliminaci chyb při komunikaci s pacientem.
Úspory i návratnost investic do elektronického objednávání jsou nesporné. Kromě časových úspor a výrazného snížení chybovosti celkově přispěje zavedení elektronické výměny dat ke zvyšování kvality a snižování nákladů, přičemž je vždy nezbytné klást velký důraz na zabezpečení přenášených dat. Na závěr nelze opomenout přínos elektronické komunikace pro ochranu životního prostředí.
Péči o pacienta – po použití veškeré podpůrné elektroniky – vždy zajišťuje lékařský a zdravotnický personál.
Odkaz na elektronické objednávání: www.kzcr.eu/cv/mamo