Škoda Karoq 1.5 TSI – test, recenze, cena
Malý Kodiaq je hitem, na který Škodovka nebyla připravená. Silná poptávka po čerstvě zvoleném Autu roku České republiky ji zkraje roku donutila rozjet výrobu modelu Karoq i v domácí Mladé Boleslavi. Tisícovky objednávek přibývají a čekací lhůty dávají vzpomenout na porevoluční Favorit. Čím malé SUV dostalo Čechy? A jak táhne nová benzínová patnáctistovka?
Škoda Karoq Sportline je to, co Škoda umí nejlépe – vytvořit jednoduchý, použitelný a praktický rodinný vůz a prodat ho za rozumnou cenu.
Kdo očekává dramatické, dynamické jízdní vlastnosti nebo výkony, měl by se poohlédnout jinde, ale pokud jde o solidní, rozumné a spolehlivé rodinné SUV, je to dobrá volba. Stejně oblíbené SUV je i Hyundai Santa Fe, Renault Captur.
Škoda Karoq facelift, Škoda Karoq automat
Uvnitř se rozdíly stírají ještě důkladněji, Karoq nicméně ctí moderní vizi škodovek a jako první na trh přijde s koncernovým digitálním přístrojovým štítem. Výtka směřuje k dispozicím přihradky na mobilní telefony s USB konektory. Je špatně přístupná.
Na variabilitu horala Yetiho dává vzpomenout šikovný systém pro praktickou manipulaci se zadními sedačkami. Libovolně se s nimi může šoupat, vyndávat je a sklápět. VarioFlex stojí u výbavy Style 8 600 korun, ale výhodnější je pořídit si celý Style Plus paket za 24 600 korun, protože tak mimo jiné získá člověk i zadní kameru a dojezdovou rezervu.
Ve voze Škoda Karoq by neměl být problém s pohodlím, ať už je člověk jakékoli velikosti nebo postavy. Všechny verze mají výškově a bederně nastavitelná přední sedadla a volant se může pohybovat nahoru a dolů a dovnitř a ven.
Karoq je schopen pohodlně pojmout čtyři dospělé osoby, přičemž vzadu je dostatek místa pro nohy a ramena. Je zde místo pro pátého cestujícího, ale pokud bude často využíváno prostřední zadní sedadlo, je dobré zvážit specifikaci systému sedadel Varioflex, který přidává větší prostřední sedadlo a třícestně dělené sklopné opěradlo pro větší praktičnost.
Dobrá je také opora sedadel a relativně vysoká pozici za volantem – i když Karoq není žádný Range Rover s výškou do nebe. I tak se ale sedí znatelně výše než v Mazdě CX-30, natož v běžných hatchbacích.
Život usnadňují dobře rozmístěná, rozumně seskupená tlačítka a přepínače na palubní desce. Digitální přístrojový panel je ostrý a líbí se nám množství informací, které dokáže zobrazit – včetně mapy na celé obrazovce -, ale není o nic čitelnější než tradiční ciferníky.
Škoda Karoq recenze – Škoda Karoq 1.5 TSI dsg recenze
Nový Karoq sází na plavnou jízdu i po katastrofálně záplatovaných okreskách mimo základní civilizaci. Ukázal to jak při prvním testování na Sicílii, tak doma v Česku. Většinou je to opačně, ale tentokrát podvozek auta důkladněji otestovali na italském venkově, kde se nedodržují ani základní dopravní předpisy a víc, než do oprav tam investují do výstražných cedulí, které na rizikové úseky upozorňují.
Nic nehlučí, nerovnosti Karoq přejíždí s grácií, neuskakuje. Sedmnáctipalcová kola jsou ideální volbou. Škodovácká novinka má v nabídce prozatím dva benzínové a dva vznětové agregáty, z nichž zážehová patnáctistovka o síle 110 kW je úplně nová. Ve spojení se sedmistupňovým automatem DSG a zatím pouze s pohonem předních kol je poměrně potentní.
Celkem lehké kompaktní SUV dokáže zkraje otáčkového spektra drze probudit z klidu, přičemž vrchol přichází až za 5 000 otáčkami. To ale čtyřválec supí a nadává, motor je často vytočený zbytečně vysoko. Vláčnou a ekonomickou jízdu má podpořit systém vypínání dvou válců, ale dochází k tomu jen sporadicky a na spotřebu to nemá výraznější vliv.
Karoq objem kufru
Rozměry kufru Škoda Karoq se mohou lišit v závislosti na konkrétní verzi vozu. Obecně se ale dá říci, že velikost kufru Škoda Karoq se pohybuje kolem 521 litrů při plném obsazení vozu a až do 1 630 litrů při sklopení zadních sedadel.
Škoda Karoq Facelift – bezpečnost
Organizace Euro NCAP již provedla nezávislé crash testy modelu Karoq a udělila mu plné pětihvězdičkové hodnocení a skvělé skóre 93 % za bezpečnost dospělých cestujících.
K dispozici je celá řada nejnovějších bezpečnostních opatření, jak se dalo očekávat, a většina z nich je součástí standardní výbavy nejvyšší verze Karoq Edition. Je vybaven systémem rozpoznávání dopravních značek, asistentem pro jízdu v jízdním pruhu, upozorněním na křížový provoz a sledováním mrtvého úhlu, stejně jako autonomním brzděním, které je standardem pro celou modelovou řadu.
Kromě autonomního nouzového brzdění a veškeré běžně očekávané aktivní bezpečnosti může být Karoq vybaven prediktivním tempomatem (který využívá data z navigačního systému a palubní kamery) a adaptivním asistentem pro jízdu v jízdním pruhu (který reaguje na dopravní zásahy i běžné dopravní značení) a mnoha dalšími funkcemi.
K dispozici jsou také dva standardní úchyty Isofix na vnějších zadních sedadlech a jeden volitelný na sedadle spolujezdce.
Škoda Karoq technická data, Škoda Karoq technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1 498 cm3
Výkon: 110 kW při 5 000–6 000 ot./min.
Točivý moment: 250 Nm při 1 500–3 500 ot./min.
Rychlost: 203 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 8,6 s
Spotřeba v l (město/mimo město/kombinovaná): 6,6/4,9/5,5
Pohotovostní hmotnost: 1 393 kg
Rozměry: 4 382 x 1 841 x 1 607 mm
Rozvor: 2 629 mm
Objem zavazadlového prostoru v l: 479–588/1 605–1 810 (VarioFlex)